Mat...

Ikväll blev jag bjuden på mat hos syrran N och hennes sambo M, som vanligt var det M som lagade maten,de bjöd på tacos med tillbehör, jättegott....
De hade även bjudit G, hon hade jobbat med N idag och då stannade även hon kvar och käkade.
Jag hade köpt med mig glass till efterrätt, vi gillar glass allihop, så det var rätt så lyckat. Jag ringde upp M från affären och frågade om det var nåt de behövde, men det var det inte, bara jag köpte en dosa  snus till honom....
Skjutsade hem G efter vi hade käkat och fikat, hennes bil är trasig och jag tyckte att jag kunde väl ställa upp och skjutsa henne, vill ju inte att en ensam kvinna ska vara ute och gå själv i mörkret, skulle nog inte kunna förlåta mig själv om någonting hände, tror ju egentligen att nåt skulle hända, hon kan säkert försvara sig själv, hon kan ju karate....
Åkte sedan hem och sitter nu framför tv'n och försöker få ner några ord i bloggen.
Ringde till N och M och tackade för maten och påminde dem om att sätta på ljudet på telefonen igen, var tvungen att ringa M på mobilen då de inte hörde hemtelefonen.
Tack än en gång och tack för sällskapet, då slapp jag tillbringa kvällen i min ensamhet framför tv'n.
Avslutar med ett passande ordspråk från Nalle Puh:

När du tar en liten smakbit av något hos en vän, ät då inte så mycket att du fastnar i dörren.

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Beyonce

Inte mycket som slår en middag med goda vänner!

2007-09-16 @ 12:13:24
URL: http://bday.blogg.se
Postat av: Lillasyster

Kul att du börjat uppdatera din blogg....
Tycker att vi hade en trevlig kväll tillsammans...., både maten och glassen var mumsfillibabba! Det finns glass kvar i frysen..., vi kan väl passa på att äta upp den när du kommer förbi..

2007-09-16 @ 15:40:35
URL: http://nettans.blogg.se
Postat av: Zoe

Nu är det längesedan du bloggade...

2007-09-18 @ 19:25:44
URL: http://ZoeLidbom.blogg.se
Postat av: Gunzan

Glass är gott :)
Sällskap och gemenskap behövs. Det är viktigt.
Jag gillar både, glass, goa vänner, och är tacksam att jag har så många fina vänner omkring mig och för hjälp i nöd ;)
Tacksamhet är en värdefull "nyckel" för att må bra.
Kram.

2007-09-18 @ 20:16:04
URL: http://gunzans.blogg.se
Postat av: LillaNisse

>Beyonce:Visst är det kul att bli bjuden på middag av vänner, allra bäst att man inte behöver äta ensam och inte en laga maten själv?
>Lillasyster:Vi får väl se när jag dyker upp nästa gång, om det finns nån glass kvar? Annars får du väl bjuda på skorpor (med lakritssmak).
>Zoe:Har inte hunnit, kommer nog nåt nytt idag, hoppas jag.
>Gunzan:Håller med dig i ditt inlägg, jag kanske själv måste visa tacksamhet mot de som hjälper/ställer upp för mig.
Kram till er alla

2007-09-19 @ 09:17:46
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0