Måndag...

Nu har den här helgen gått, och givetvis gick den fort som f..n.  Det gick i alla fall bra att hämta Z vid tåget 5:17 i lördagsmorse, fick med mig 3 andra ungdomar i bilen, men vad gör man inte för att nån annan ska slippa kliva upp den tiden. De var så artiga och de tackade för skjutsen, förstår inte de som tycker att en del ungdomar är ouppfostrade, jag har väl inte träffat dom då....
När jag lämnat av Z, så åkte jag direkt hem, gick och la mig för att sova några timmar till, lyckades till slut somna om och vaknade själv vid 9-tiden.
Var precis på väg in i duschen när M ringde, vi var tvugna att komplettera den beställning vi gjort via internet, det var fler som ville beställa nu när jag ändå gjort en beställning. Åkte till N och M vid 10-tiden, så vi fick fixa beställningen innnan vi skulle åka till Sundsvall på möte. Vi var 4 i bilen som åkte och mötte upp med de andra härifrån, mötet var jättebra, men stolarna i lokalen kändes obekväma, när man sitter stilla i 4 timmar så känns det i rumpan, vi hade i och för sig en paus på cirka 20 minuter, men sista timmen var jobbig att sitta still.
Efter mötet blev det några småmötet med några av ledarna och vi kom inte iväg från Sundsvall förrän vid halv 8.
Stannade till hos N och M när vi kom hem, mest bara för att N skulle få sin present, hon fyllde ju år....Vi hade köpt en Soda Stream till henne, det var vad hon önskade sig och jag tror att hon blev glad över den, annars spelar hon väldigt bra...
Åkte sedan hem, ringde min dotter Z för att höra hur hennes dag hade varit, ringde även till den äldre dottern K för att kolla samma sak, frågade även om hon ville ha besök under söndagen eller om hon hade bestämt nåt annat.
Hon ville gärna ha besök så Z och jag bestämde att vi skulle åka dit på söndag förmiddag, hämtade henne vid 11-tiden och hennes kille S skulle inte följa med oss, han skulle åka till stugan och på väg dit och hem skulle han övningsköra.
Vi mötte upp med K i Ö-vik och så gick vi runt på galleriorna och kollade, Z handlade lite, men jag och K hittade ingenting som vi kände för att köpa, när man inte har så mycket pengar kvar så kan man snåla....
När vi började att känna oss lite hungriga gick vi på McDonalds, skulle egentligen bara fika nåt, men det blev 1 sallad var, snäll som jag är så bjöd jag mina döttrar. Åkte sedan hem till K och M, M han jobbade i helgen, men vi stannade till för en kopp te innan vi skulle åka hem.
Det var hemsk dimma under ungefär halva vägen både till och från Ö-vik, när vi väl var hemma skjutsade jag Z till skolan för att hämta hennes packning från Tysklandsresan, skjutsade hem henne efter det. På vägen hem från henne så svängde jag förbi hos N och M, de hade hälsat på pappa under dagen så då behövde jag inte åka dit. Satt och pratade en stund, fick veta att de skulle få besök och eftersom jag inte kände mig speciellt social, så valde jag att åka hem. Hade även handlat mat i Ö-vik, var tvungen att laga till kycklingen eftersom den börjat tina lite, gjorde en kycklingcurry, så då fick jag mat över till 3 matlådor, bra va..
Tillbringade kvällen framför både dator och tv, kollade på en film på 4:an som jag upptäckte efter en stund att jag redan sett, fortsatte ändå att titta på den, den var väl skaplig...
Chattade lite på msn, men till och med det kändes jobbigt, kollade mina bloggkompisar och kikade in på Facebook, men allt kändes jobbigt igår, kände mig trött och less....
Tror att jag kom i säng vid 12-tiden, har sovit skapligt inatt men har en del konstiga tankar och drömmar, tror att jag har för mycket att tänka på just nu...
I morse vaknade jag vid 6-tiden, jag var faktiskt duktig och käkade frukost innan jag åkte iväg på jobbet, käkade 2 mackor, 1 kopp te och 1 glas juice.
Dagen på jobbet har varit rätt så hektisk, men det är ju bara som en vanlig måndag, då kan det vara rätt så bra tryck, det går rätt så bra...
Den här veckan har jag bara 4 dagarsvecka, har sökt ledig på fredag, mest bara för att jag behöver nån dag extra ledig och så kanske jag har möjlighet att träffa en kompis på torsdagkväll eller fredag, får se hur det blir med det.... 
Får väl se om jag berättar nåt om det senare, om det blir nåt att berätta, alltså....
Nu är min " röda tid" slut, och jag måste jobba ytterligare 1 timme innan jag har 30 minuter "röd tid" igen, ska flexa ut på den och åka till pappa, tror att jag har cirka 20 timmar + i flex.
Får väl se vad jag ska hitta på ikväll M jobbar ikväll så jag åker nog inte och hälsar på dom, N har varit hemma med migrän idag, och då brukar hon inte vara så sällskaplig, du får krya på dig N innan vi träffas igen, jag har ju gjort ditt schema för november i alla fall...som jag lovade....
Det blev att långt inlägga detta, vet inte om det är intressant men det är väl min helg i korthet, återkommer väl kanske ikväll, till dess...

Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: evans

Namnet kommer från svärfar. Är du från Jämtland? Varifrån?

2007-10-01 @ 15:06:48
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: LillaNisse

>Evans:Kommer från Västernorrland, och Backe ligger väl i Jämtland, det var från Backe jag kände igen efternamnet och tänkte att åldersmässigt kunde det kanske stämma....
Kram

2007-10-01 @ 15:34:50
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Gunzan

Det var en rätt späckad och händelserik helg.
Tankar kan ibland ställa till det.. har sett en snutt av the Secret som jag lånat av M och N.
Bra. Jag vill verkligen konsumera hela budskapet! Ta in det, leva det, vara det.
Tankarna är allt.
Jag älskar mornar...för då är huvudet tomt.
;O

2007-10-04 @ 00:15:42
URL: http://gunzans.blogg.se
Postat av: LillaNisse

>Gunzan:Du verkar ha kommit igång att kommentera nu när du fått igång internet igen, såg ditt inlägg om tidiga mornar, bra...du fick en kommentar på den...
Kram

2007-10-05 @ 21:05:37
URL: http://lillanisse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0