Hej och hå....

Många dagar sedan jag bloggade, har ingenting att skylla på.

Jag jobbade kväll torsdag och fredag, och när jag har sovmorgon så verkar tiden bara försvinna, jag verkar inte kunna göra nåt konstruktivt, utan väntar bara på att det ska bli dags att åka till jobbet.

Fick lite extrajobb på fredagkväll, så den "röda tiden", bara försvann, kvällen gick snabbt i alla fall.

När jag slutade för kvällen åkte jag en sväng till N och M, tyckte det var lika bra eftersom jag inte träffat dem så mycket under veckan.

Hade även lovat att hämta en kompis från en personalfest, hade lovat att det var bara att ringa när det var dags, visst är jag en snäll kompis??

Min dotter K med sambo M skulle komma och hälsa på under lördagen, de hade bestämt att träffa "mamma" först, de var på stan och fikade med henne och sedan hade de varit en sväng på höstmarknaden.

Vi hade bestämt att de skulle komma till mig vid 5-tiden, och då skulle jag försöka att ha maten klar, bjöd på Tacos med tillbehör. Fick 4 matgäster, båda döttrar med respektive pojkvän, det känns som det inte spelar någon roll om man lagar mat för 1 eller 5 personer, det är bara mängden mat som skiljer.

Tror att de var nöjda med maten, Tacos är lite av en favorit för dem, och jag själv tycker också att det är gott.

Efter maten så fikade vi kaffe, te och dajmtårta.

Flera av mina matgäster fick "paltkoma" efter detta, K gick och lade sig i soffan och somnade, Z och S kollade på tv och M höll  mig sällskap i köket medan jag diskade undan.

Jag tror att klockan var halv 8 när de åkte hem, tillbringade resten av kvällen framför tv'n orkade inte ens starta upp min dator.

Söndag skulle jag på ett möte med N och M, hade även bjudit med en kompis som är halvintresserad av vad vi håller på med, får väl se om det kan vara av intresse, har inte frågat nåt mer om det...

Igår kväll var jag bortbjuden på mat hos en kompis, blev bjuden på kött och potatisgratäng, smaskens, tack så mycket än en gång..

Åkte efter detta till N och M, för att höra hur de tyckte att mötet varit, blev kvar där till klockan var nästan 10, åkte sedan hem och såg fortsättningen på filmen "Collateral", har sett den tidigare men det är väl sevärd i alla fall.

Orkade inte starta nån dator igårkväll heller, tv'n kändes intressantare, kollade på poker innan jag gick och lade mig.

Vaknade vid halv 10-tiden i morse, kändes bra, visste att jag inte behövde stressa till jobbet, jobbar ju till 10 både måndag och tisdag.

Lagade lite mat innan det var dags att åka hit, gjorde kyckling i lergryta och kokade ris till det, får väl se hur det smakar, har lunchrast idag vid 5-tiden.

Nu är min "röda tid" slut för idag, får väl se om jag hinner att skriva nåt mer senare, men annars...


Vi hörs/syns

Kram


Kommentarer
Postat av: Kompisen

Jodå, du är en snäll "kompis",(även om du har dina fel o brister i bland) de gick ju bra med hämtningen, även om det var lite yrsel i mössan, som tack fick du ju lite mat o trevligt sällskap. PK

2007-10-15 @ 17:06:25
Postat av: lillasyster

haallååå...
du kan väl åtminstone uppdatera med nåt nalle puh citat...
*kram*

2007-10-20 @ 12:04:26
Postat av: Gunzan

Ja, ett Nalle-citat vore på sin plats
;)
Kram

2007-10-21 @ 16:11:00
URL: http://gunzans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0