Tvätt och städdag...... med mera

Idag tog jag itu med städningen, som jag legat lågt med ett tag, tycker att det är så frukatansvärt tråkigt att städa. Nu hade jag inget val, det såg hemskt ut, men när man väl börjat så tar det inte så lång tid. Nu har jag bestämt att det inte skall dröja så länge tills nästa gång det är dags för städning.
Under tiden som jag höll på att städa kom min äldsta dotter K och hennes kille hit och hälsade på, vi fikade lite och K spelade lite tv-spel och när de åkt så städade jag klart.
Min yngsta dotter Z hörde av sig via sms och ville veta om jag skulle åka till pappa, i så fall ville hon följa med och hälsa på sin farfar. Han bor på ett särskilt boende sedan mitten av december eftersom han ej kan klara av att bo ensam längre.

Det kommer ett inlägg om min pappa senare.

Jag och Z, tillsammans med hennes kille och upp och hälsade på pappa/farfar och han blev jätteglad när vi kom dit, han hade inte träffat Z på ett tag. Vi var där under cirka 1 timme innan det var dags för mig att åka hem för att börja med tvätten.
Lovade pappa att komma dit imorgon innan jag börjar jobba, ska jobba kväll imorgon och då är det för sent för att åka dit efter jobbet.
När jag skjutsat hem Z och hennes kille åkte jag hem för att starta upp den första maskinen med tvätt, efter jag gjort det så åkte jag till min syster N och hennes kille M. Jag ville höra hur de hade haft det under matstafetten, de hade haft jättekul, och de mådde bra bägge två, ingen av dem var bakis idag, ovanligt...
M frågade om jag skulle följa med honom till Stockholm på lördag, det är visst nåt möte där med en bra föreläsare, M har hört honom tidigare och vill att vi ska åka dit, får väl se om det blir så, har sagt att jag är intresserad.
När det gäller att tvätta så tycker jag inte om det heller men det är ett nödvändigt ont, om man ska ha något att ta på sig så är det nog bara att tvätta...Jag var klar i tvättstugan vid 21-tiden och sedan var jag tvungen att bädda sängen eftersom jag även tvättade sängkläderna. Nu är det i alla fall gjort.
Eftersom min syster N frågade om jag inte bloggat nåt idag när jag var där så tänkte jag att det är väl bäst att försöka få ner nåt idag också. Så nu sitter jag här igen, vet inte om min dag är speciellt intressant men det känns rätt så skönt att sitta här och skriva, kan inte förstå hur enkelt det är att få ner en massa ord, jag tror inte att jag pratar så här mycket i vanliga fall men när jag skriver så känns det enkelt.
Jag har inte pratat med P nåt idag men tänker försöka att ringa honom imorgon för att höra hur hans första dag på nya jobbet varit, kommer att kännas konstigt att han inte finns på jobbet när man kommer dit. Jag antar att det kommer att kännas så ett tag innan man vänjer sig. Jag har inte berättat för P att jag skriver lite om honom, måste man det?? Men, det man inte vet lider man ju inte av, är det inte så??
Eftersom jag har sovmorgon imorgon så hade jag tänkt att kolla på poker på tv om jag inte blir sittande här framför datorn, hela kvällen. Den här veckan jobbar jag kväll måndag och tisdag och så har jag ett dagpass på onsdag, sedan är det ju en röd-dag på torsdag och en semesterdag på fredag, känns som en rätt så bra vecka, hoppas att NI även har/får en bra vecka, om den blir bra vet ju ingen i förväg men man kan ju hoppas.
Nu hör jag att Pokermiljonen börjat så jag avslutar nu..
vi hörs/syns
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0