Long time no seen.....

Nu är det flera dagar sen vi hördes...

I torsdags var jag och syrran N och hennes kille M i pappas lägenhet och plockade ihop en del av de sista sakerna.

En stor del av dem ska N ha, så det fraktade jag och M till hennes hus på fredag. Vi fick även ihop en hel del prylar som skulle kastas och det körde vi till soptippen under fredagen också. Tillsammans med M och N's skräp så blev det 3 resor till soptippen.
När vi gjort klart detta så försökte vi få upp den gamla torkställningen på deras gård, det var lite jobbigt men vi lyckades till slut, vi frigjorde säker 25 m², så nu finns det gott om plats för att vända en bil. När vi var klar med det så åkte vi och köpte en torkvinda som vi satte upp, gården ser mycket bättre ut nu.
Senare på eftermiddagen började vi med gillestugan i källaren, där en del överblivna saker hamnat som N och M ej har användning för just nu, när N slutade började hon att gå igenom en del av de lådorna så att det blir säkert en ny tur till soptippen. Jag tog själv reda på en del saker som de ej har användning för, hellre än att de skall skänka bort det.
På lördagen åkte jag, M och ett annat par(G och P) till mötet i Stockholm , åkte klockan 5:40 och kom hem 00:10, men det var det värt, kommer att berätta mer om mötet i ett annat inlägg.
Söndagen tillbringades hela morgonen i sängen, var tvungen att sova igen det som jag tappade på grund av resan på lördagen.
När jag vaknat till blev det en tur till N och M för att se hur de mådde, blev även diskussion om lördagens möte, om när, var och hur man skall kunna använda sig av det.
På eftermiddagen så var vi och grattade Z min yngsta dotter som fyllde år och eftersom jag aldrig fick veta vad hon önskade sig så fick hon pengar av mig. De kommer säkert till användning, hon och hennes mamma skall åka på semester tillsammans i sommar.
Hon (Z) bjöd på en tårta med marängotten ovanpå den var det hemmagjord dajmglass, jättegott, sedan hade hon även citronmarängpaj fylld med jordgubbar, även den var jättegod.
Efter detta åkte jag till pappas lägenhet för att hämta nyckel till städerskan, vi har varken tid eller möjlighet att göra det själv, förhoppningsvis är det värt pengarna, både för oss och hon som ska städa.
Idag har jag även pratat med P min arbetskamrat som för närvarande är tjänstledig, hans helg hade väl inte varit så bra som han hade hoppats. Han skulle få ha sin son hos sig och så skulle hans bror och hans barn komma dit, när det var dags för honom att hämta sonen så talade hans f.d. om att det inte skulle gå, de skulle ha släktträff så att han kunde inte få ha sin son, givetvis blev P både ledsen och arg. Hon hade aldrig nämnt detta när de bestämde att han kunde ha sin son. P tror att det är hennes föräldrar som styr/bestämmer detta för när han pratar med sin f.d så brukar de kunna enas till slut.
Känns svårt när man inte kan stötta honom mer än genom ett telefonsamtal, men det är väl bättre än ingenting, hoppas att P känner så också. Har i alla fall berättat för P att jag brukar skriva om honom och han tyckte att det var OK, så nu har jag ryggen fri.
Nu måste jag börja att jobba igen, slut på administrativ tid, återkommer kanske senare under dagen...
Känner mig lite ledsen, en av mina "stammisar", Papamac, har bestämt sig för att lämna oss, jag kommer att sakna honom enormt och tror säkert att fler kommer att göra det, hoppas att han kommer tillbaka...
Om inte, så får ni vänta..
vi hörs/syns 
Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0