I'm back

Nu har det gått flera dagar utan att jag skrivit något, tankarna och funderingarna har stannat i mitt huvud istället för att hamna här.
Jag har varit rätt så upptagen "utanför arbetet", hjälper min syster och svåger i huset, det är roligare än att hålla på hemma hos mig. Vi håller på att göra om hallen, spackling, slipning och målning, tror att det blir klart ikväll.
Egentligen är det ganska perfekt att vara hos syrran, då behöver jag inte ens laga mat, då får man bli mätt där istället. Ibland orkar jag inte laga mat själv, det är så tråkigt att laga mat till en person och även att äta ensam.
Sedan jag skrev förra gånger så har jag hittat ett antal (9 st) bloggar som jag läser varje dag,  det blir nästan som ett gift att läsa vad de andra skriver. Jag tror säkert att jag kommer att hitta ännu flera, ju mer man läser ju mer nyfiken blir man på de olika personerna, deras situation och livsöde.
Hittade en som skrivs av en man som nyligen separerat och jag känner igen en stor del av hans tankar och funderingar från min egen separation för cirka 2 år sedan. Det känns lite som en tröst att man inte är ensam med sina ibland "tokiga tankar".
Jag har 2 döttrar som bor kvar hon sin mamma och de bor på samma ort som mig, de börjar snart bli vuxna och har sitt eget liv och ibland känns det som de inte har tid att träffa "sin gamla pappa", surt va? Vi försöker i alla fall ha telefonkontakt några gånger i veckan, men ibland är även det svårt, de är upptagna med sina saker och jag med mina.
Kom på nu att jag ska ringa dem ikväll,  kanske kan bjuda dem på middag till helgen så vi får en möjlighet att umgås. Min äldsta dotter ska snart ta studenten och jag måste försöka få veta vad hon vill ha i present, min yngsta dotter fyller år denna månad och det är lika svårt att få veta från henne vad hon önskar sig i present.
Jag kanske skall fråga den yngsta vad den äldsta vill ha och tvärtom, då kanske jag får något tips i alla fall.

vi hörs/syns senare
Kram

Kommentarer
Postat av: E.

Hej Lilla Nisse! Jo, du har ju läst min blogg ett tag nu... och det börjar kännas konstigt att du inte vet om min andra blogg. Som att man är lite hemlig du vet. Next to WaverleyPark är den lite mer privata och min andra den glättigare. Jag har två bloggar eftersom att jag inte vill att de jag känner i verkliga livet ska känna till WaverleyPark. En park är ju skön att sitta i när man kan vädra sina tankar fritt. Du är välkommen till http://missesters.blogg.se/ om du vill. Hoppas att allt är bra med dig och att du får en fin vecka.
Kram.

2007-10-08 @ 21:41:53
URL: http://nexttowaverleypark.blogg.se
Postat av: LillaNisse

>E:Hade hittat den bloggen vid nåt tillfälle men förstod inte att det var du som var du...
Tror att jag reagerade på ditt namn E och att din url var en annan.
Tror även att jag hittat dig på Facebook och har skickat ett meddelande till dig där.
Givetvis har jag besökt din andra blogg och jag är nyfiken på var du får dina fina bilder från, vill du tala om det, eller är det en av dina hemligheter?

Kram

2007-10-10 @ 16:33:46
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0