Äntligen helg...

Nu är det äntligen helg, som jag hade sett fram emot den..
Idag har jag hjälpt en arbetskompis P att packa/lasta en släpvagn, han har tagit tjänstledig för att jobba på annan ort under cirka 6 månader, det gick jättebra att lasta släpvagnen med alla grejor.
Han ska flytta, alltså lämna alla oss arbetskamrater, känns jättetungt, vet ju inte om han kommer tillbaka hit igen.
En viss förståelse har jag eftersom P är separerad och har sin son söderut, men samtidigt är jag självisk, jag tappar en bra arbetskompis/kompis som  jag kommer att sakna enormt mycket, det är tur att det finns telefoner.
Vi är säkert många som känner så men jag tycker samtidigt att det är viktigt att han finns tillhands för sin son, barnen är det viktigaste som vi har, eller...?
Han har tjatat och vill att jag kommer och hälsar på honom under semestern och jag tror.. att jag lovat detta.
P lovade att höra av sig när han kommit fram, bara för att tala om att allt är OK. Han ringde mig bara några timmar efter han åkt och började prata om nån bilolycka, frågade honom om de skulle få vänta länge på att kunna fortsätta resan, då berättade han att de väntade på polisen. Dum som jag är så fattade inte jag att han var inblandad i olyckan....
P berättade att han gjorde en omkörning och under den omkörningen kör ytterligare en bil om honom ( 3 bilar i bredd) och svänger in tvärt framför honom och tvärnitar (bromsar) så P har ingen möjlighet att stanna utan kör in i bilen framför. Han säger att han är OK, även hans bil ser ut att ha klarat sig bra, den andra bilen är det värre med.
Den bilen kördes av någon som P tyckte var "anabolstinn", storvuxen och väldigt aggresiv, han hotade även P med stryk, jag hörde denna person  själv under vårt samtal att han sa att han bromsade bara för att P låg så nära honom. Hur kan man riskera liv och lem på både sig själv och sin familj, bara för att ge P en näsbränna, jag fattar det inte...
Ringde upp P ïgen lite senare, bara för att höra hur det gick när polisen kom dit, han berättade att de inblandade hade fått lämna varsin redogörelse, där P påtalade för polisen att han blivit hotad av denne person. Poliserna sa att nu var det upp till försäkringsbolagen att ta ställning till detta, hoppas att det går bra för P. Han brukar skoja om sin otur och talar om att han är född fredag 13:e, det verkar stämma.
Påminde honom igen om att höra av sig när han kommit fram, det spelar ingen roll hur sent det är..., vill veta att det gått bra för honom.
Har pratat med mina döttrar idag, de har åkt en sväng med sin mamma  till Sundsvall för att shoppa, troligen kläder inför studenten och skolavslutningen, så ingen träff med dem idag, men det finns ju många dagar kvar ännu i mitt liv, det hoppas jag i alla fall,  men man kan ju aldrig vara säker.
Ikväll skulle de kolla på schlagerfestivalen och mysa, mysa skulle jag kunna tänka mig men inte schlagerfestivalen, fy attan. Hoppas att jag hittar nåt annat på TV.
Jag är "fyllchaffis" ikväll, min syster N och hennes sambo M, är med på matstafetten, skjutsade dem till ett par utanför stan där de ätit förrätt tillsammans med ett annat par. Skjutsade dem till ett nytt par, som är värd för varmrätt och ska snart hämta dem där, då för att skjutsa hem dem, de ska ha efterrätt här. Sedan ska alla par mötas upp på en av stans restauranger.
Hoppas att de mår bra imorgon.
Måste åka nu.
vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Guns

Härligt att läsa på din blogg!
Men vad otäckt med olyckan och VILKEN TUR att det gick bra iaf!!
Herregud vad snabbt det kan gå, man tar för givet saker o ting men...vad vet man egentligen hur det ser ut om 5 minuter, en dag eller 1 år?
*filosoferar*

Hoppas det inte blev för sent och vi kan hoppas att syster din och snubbe, är hyfsat pigga imorgon.

Kram på dig!

2007-05-12 @ 23:47:08
Postat av: lillasyster

Tack för att du var snäll och skjutsade runt oss igår....., vi uppskattade det verkligen!

Jag är faktiskt pigg och fräsch som en nyponros idag.... Mot alla odds, befarade att jag skulle bli liggande hela dagen.. ;-)

Roligt att läsa det du skriver, du skiver bra, fortsätt med det!

Förresten, det är helt ok att länka mig om du vill...
Säg till när du är "mogen" att bli länkad från min sida.. Vet ju inte om du kanske vill vara lite hemlig ett tag till.. *ler*

*KRAM*

2007-05-13 @ 16:39:57
URL: http://nettans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0