Ännu en ny dag...på arbetet och i mitt liv...

Denna dag började med sovmorgon, tills mobilen ringde, det var någon som tyckte att det var dags att kliva upp. Vaknade med en dunkade huvudvärk, det har gått över nu, efter några Ipren.
Satt och läste igenom DN, både dagens tidning och söndagens som jag inte hann med att läsa på grund av städning, tvätt och bloggande.
När jag hade duschat så ringde min syster N och frågade om vi skulle åka till pappa eller om jag ville åka dit själv, det slutade med att vi besämde oss för att åka tillsammans innan arbetsdagen skulle börja.
Åkte på stan och fikade, får väl räknas som min frukost, hämtade N klockan 12:30 för en tur upp till pappa. När vi kom dit så hade han damsällskap, kvinnan som han börjat att umgås med och det är väl helt OK, om han känner att det är rätt och han är lycklig så accepterar vi det.
Direkt från pappa till jobbet och försöka att hitta en arbetsplats då jag jobbar kväll, min vanliga plats var upptagen och då vi ej har fasta arbetsplatser så får man acceptera att det ibland blir att flytta på sig. I vanliga fall arbetar jag bara dagtid och eftersom jag alltid är först på arbetsplatsen så kan jag välja var jag vill sitta. Jag tycker om att vara ute i tid, sanningen å säga går jag hit tidigt bara för att kunna läsa den lokala morgontidningen i lugn och ro, jag betalar inte 175:-/månad för den, det är den inte värd... inte i mina ögon.
Jag har även pratat med P idag,  skickade ett mail till honom men innan jag fått svar från honom så ringde han upp mig, men då jag var upptagen i ett samtal så ringde jag upp honom när jag blev ledig. Han berättade om resten av hans flytt och att han måste börja att röja ikväll när han kommer hem, de flyttade bara in alla grejor så att en del saker som han behöver hamnade i hans förråd. Han hade även träffat sin son igår under en liten stund.
P har fått en arbetsplats tillsammans med 2 andra kollegor och han tycker att de verkar trivsamma och trevliga men inte så bra som vi på den här arbetsplatsen ... kändes skönt att höra.
Vi har bestämt att försöka hålla kontakt via mail och telefon så får vi se vad som händer med att jag ska åka och hälsa på honom och om han återkommer till oss eller om han stannar i närheten av sin son.
Nu måste jag försöka att avsluta detta, min administrativa tid är över för tillfället återkommer kanske senare.
vi hörs/syns
Kram


Kommentarer
Postat av: Guns

Svårt med flexibla platser...
Skulle bli svårt för mig.. jag har lite grejer omkring mig och så... *host*
Vi ses på Stockholmstrippen.
Kommer bli superintressant!

kram på dig!
gunsan

2007-05-14 @ 22:23:00
URL: http://gunzans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0