Måste skriva nåt igen...

Måste försöka att börja skriva igen, har fått kommentarer från nån om detta.
Det har hänt mig så mycket senaste tiden så jag vet inte hur jag skall kunna få ner det här.
Jag kan inte skriva om allt här som det känns nu i alla fall.
Vi har i alla fall varit i Stockholm så jag skrev om tidigare och den resan var värd alla pengar som gick åt under tiden, det var jättebra och det tyckte även de andra 3 som var med. Det blir säkert fler resor, längre fram...
På tal om resor så har jag hunnit med att åka till Rotsidan 2 gånger första gången 6/6, jättebra väder men svinkallt i vattnet, det kändes som att stå barfota på is.
Jag somnade i värmen, vaknade och fikade lite, somnade om igen, vaknade och fikade ytterligare en gång, hade en jättebra dag där och när jag kom hem så kände jag att jag hade bränt mig, men det skrämmer inte mig.
I lördags åkte jag dit men N och M, vi hade gjort en sallad som vi käkade, allting smakar så bra när man är ute, de hade även gott bröd med sig. Vi hade en trevlig dag vid havet, får väl se när man tar sig dit igen...
Min dotter Z, blev lite sur när hon hörde att jag varit där utan att fråga henne så jag har lovat att höra av mig nästa gång det bär av...
I lördags flyttade min äldsta dotter K till en annan stad, hon har fått sommarjobb där och har flyttat ihop med sin kille, han heter också M. Jag har redan hunnit att hälsa på henne, det gjorde jag i tisdags efter jobbet.
Anledningen till detta var att hennes morfar(min f.d. svärfar) avled under natten mot tisdag, så min f.d.D, ville inte berätta detta via telefon och då erbjöd jag mig att åka dit och berätta det och även stanna där med K tills M kom hem. Det var nog mer ledsamt för mig att berätta det är för K att ta emot beskedet, jag har så lätt att gråta ibland och då jag inte visste hur K skulle ta detta. Hon tog det med fattning, hon har aldrig haft en speciellt bra relation med morfar, och då han varit dålig under en längre tid så var det rätt så väntat att han skulle gå bort. Bad henne ringa upp sin mamma D, som vi kommit överens om och då blev hon lite ledsen, troligtvis för at D var ledsen och chockad.
Hade skickat ett sms till K på vägen dit och talat om att jag ville träffa henne och att vi kunde gå ut och äta något gott, pappa(jag) betalar. K hade fått tips om en indisk restaurang och om jag ska vara ärlig så överträffade den mina förväntningar, har ätit på många indiska restauranger tidigare i England men denna var verkligen bra. K, skulle givetvis äta det starkaste dom hade, hon beställde Chicken Vindaloo, han som tog upp beställningen talade om att den var jättestark, K svarade att hon klarar stark mat. 
Vi åt förrätt och sedan fick vi in varmrätten, jag beställde in Chicken Benansås, en mildare variant, har lite problem med det som blir för starkt.
Under måltiden satt vi och njöt, servitören kom ett antal gånger och frågade K, om det inte var för starkt, han själv kunde inte äta det sa han, det känns som det brinner i munnen enligt honom.
När vi ätit färdigt så tog vi en promenad runt stan, vi kände oss så mätta att vi nästan mådde illa, promenaden behövdes, efter den åkte vi hem till deras lägenhet och slappade. När klockan närmade sig 21:00 tyckte K att det var dags för mig att åka hem, hon ville inte att det skulle bli för sent för mig, då det är en bit att köra, äsch sa jag, det tar ju bara 1 timme. Lyssade på henne då hon sa att hon kunde klara sig själv till M kom hem, lovade att ringa till henne då jag kommit hem till stan och det gjorde jag.
Måste försöka att avsluta detta inlägg nu...men vi hörs snart igen... mycket att skriva om
Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Dotter

Älskade far. Jag tycker minsann att du är lite dålig på att skriva i den blogg. Du är ju väldigt duktig när du väl gör det! Jag sitter och spanar mest varenda dag, men nästan inget nytt alls.
Jag älskar dig.

2007-06-19 @ 14:56:10
URL: http://katie.blogg.se
Postat av: Nettan..

Kul att du uppdaterade din blogg..
Alltid lika roligt att läsa...
Men, eftersom det snart är en vecka sedan ditt senaste inlägg kanske du ska knåpa ihop ett nytt...
Min käre bror.., du kanske kan låna min dator ikväll när jag ändå inte är hemma o okuperar den..
GLAD MIDSOMMAR!
Förresten, du svarade inte på gårdagens fråga vad du ska göra på midsommar...

2007-06-21 @ 09:47:10
Postat av: Du vet

Snart har du inga fler ursäkt till varför du inte uppdaterar. Det kallas prioritering!

2007-06-28 @ 14:28:28
Postat av: Nettan

Nu är det 2 veckor sedan sist...
Kom igen nu....
Håller med "Du vet" i föregående kommentar..

2007-06-29 @ 11:19:32
Postat av: Dotter

Du har just blivit utmanad av mig. Gå in på
http://katie.blogg.se/1183369362_utmaning.html
kopiera texten, svara på frågorna och publicera sedan på bloggen.

2007-07-02 @ 12:09:30
URL: http://katie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0