Ny dag...nytt inlägg

Igår innan jag slutade jobba så ringde N och frågade om jag ville ha en bit pizza, sa att ja visst kan jag smaka en bit...
N och M, brukar tråka mig för att jag säger att jag kan "smaka lite", men jag menar ju bara att smaka och när jag säger det så smakar jag bara... eller hur?
Annars när det gäller mat så kan jag äta rätt så mycket, det är ett stort problem ibland, slevar bara i mig maten utan att egentligen känna efter om jag blir mätt eller inte..brukar sluta med att jag till slut mår illa, riktigt illa...
Såg ett program med Paul McKenna på tv om mat, det handlade om att:
-man skulle äta när man kände sig hungrig, men bara när man kände sig riktigt hungrig
-man fick äta vad man ville
-man skulle lägga ned besticken när man stoppat maten i munnen och tugga maten minst 30 tuggor, innan man    på nytt tog upp besticken
-det var även en sak till men den kommer jag inte ihåg nu, men ni får gärna påminna mig ni som sett samma program.
Åkte dit och valde en liten bit pizza och N och M delade på resten, när vi kom in i rummet så såg jag att det stod 2 ölburkar där, de hade druckit 1 öl var, och jag blev så sugen på en öl men då jag hade bilen så kunde jag inte ens smaka. Men, jag missunnar dem inte, de har ju semester så, det måste kännas skönt att göra precis som de känner för, de har väl inte haft tur med vädret ännu...vi får hoppas att det vänder lagom till helgen...jag har ju semester nästa vecka...
Jag drack en kopp te till pizzan istället, när jag ätit och druckit klart, så frågade jag om jag kunde ta en kopp te till, och då skulle givetvis M ha en öl till, snäll som jag är så plockade jag fram en till honom och bar med mig in i rummet, en kall öl det skulle ha suttit gott...
Jag har fortfarande mina ölburkar kvar i bilen, de har inte lyckats ta sig upp till mitt kylskåp ännu, får nog bära upp dem själv....
Satt kvar hos dem och glodde på tv till klockan 23:30 åkte sedan hem för att se klart på CSI på 5:an, det var en massa att se på tv igår kväll, gick och lade mig klockan 02:55 då det var slut på ett pokerprogram som jag såg på 5:an.
I morse tvärvaknade jag vid 10-tiden och en stund senare ringde en kompis så då försvann 1 timme i ett telefonsamtal, efter detta tandborstning, dusch och påklädning.
Det var min tur att åka upp till pappa, N var dit igår. På väg upp till honom så ringde kompisen och vi tog en fika uppe på sjukhuset innan jag skulle fortsätta till pappa.
På väg till honom så mötte jag en gammal bekant C, stannade och pratade med henne, hennes dotter har varit med om en bilolycka i Tyskland och min föredetta fru D och C åkte ner till Arlanda för att hämta hem henne därifrån, så nu var hon på sjukhuset. här i stan.
Besväret nu var väl att få undersökningarna från Tyskland översatta till svenska, så att de vet hur hon ska behandlas, återkommer nog till detta i ett senare inlägg...
När jag var på väg upp till pappa så såg jag genom fönstret att han var hos sin "flickvän", gick direkt dit och pratade med dem och efter en stund så kom vi inte så mycket längre, finns inte så mycket att prata om...hon har en tendens att hela tiden lägga sig i vad vi pratar med pappa om, som min dotter K brukar säga, han har en egen vilja och han kan prata för sig själv, hon menar säkert inget illa med det men.... 
Jag frågade pappa om han skulle följa med upp till sig, för att jag var ju tvungen att rengöra rakapparaterna, men han skulle stanna hon "vännen" och skulle få eftermiddagsfika där, sa hejdå och att vi syns troligen på torsdag igen.
Åkte sedan direkt till jobbet, idag jobbar jag kväll igen, till klockan 22:15, det känns rätt så skönt med kvällsarbete, det är mycket lugnare på jobbet och det känns lugn och skönt i lokalen, inte så mycket snack och surr.
Ringde just till N för att höra vad de gjorde och M väntade på en kompis som skulle komma dit ikväll, kanske ytterligare en person till vårt team...? Jag ville höra om de skulle ut någonting ikväll, behövde få någonting handlat, och ingenting är öppet här i stan när jag slutar jobbet, får väl klara mig ändå....
Ikväll måste jag försöka att komma i säng tidigare, i morgon börjar jag klockan 9:15 och då funkar det inte att vara uppe till klockan 3:00, då kan jag bli trött och grinig...det vet väl ni hur gnällig jag kan vara ibland...fastän jag är en snäll person.
Återkommer kanske senare ikväll och tid och möjlighet ges...
Vi hörs/syns
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0