Missade att skriva igår, sorry...

Onsdagkväll efter jobbet åkte jag och hälsade på N och M som vanligt, nu när de har en välförtjänt semester.
Jag stannade där cirka 30 minuter innan jag åkte hem för att lägga mig, tidigt, skulle ju börja jobba tidig på torsdag.
Gårdagen förflöt rätt så lugn på jobbet, hade lovat N och M, att jag skulle rasta hunden, de skulle på ett lunchmöte i Sundsvall och vill ha hjälp med lilla K. Åkte dit under min lunch och så fort som jag öppnade dörren så blev han jätteglad, det är inte bara mig han tycker om...
Vi tog en kortare promenad och han pinkade /markerade på varenda lyktstolpe och varenda lite buske som var efter den väg som vi gick, innan vi vände hemåt så sket han givetvis och när han skall skita så flyttar han in rumpan så långt in i någon buske som han kan och det värsta är att det är nästan omöjligt att plocka upp....ja, jag vill inte lämna skiten utan att plocka upp den...tänk om nån ser det. På väg hem så mötte vi katten S,  men så fort som jag pratade med henne så drog hon... hon är inte speciellt social den katten... "kattdjävel"..
Lämnade K hemma och åkte tillbaka på jobbet, och eftermiddagen flöt på rätt så bra, mycket att göra och då går tiden fort...kunde gå hem 1 timme tidigare på grund av att jag hade en friskvårdstimme, passade på att hälsa på pappa också på väg från jobbet.
Hos pappa, var givetvis "flickvännen" M, då det var dags för middag så ringde hon efter hämthjälp/assistans, hon får inte åka hiss själv, vet inte varför, kanske för att de inte litar på henne, att hon skall hitta tillbaka.
Det kom i alla fall en snäll kille och hämtade henne, innan hon gick tillbaka så rengjorde jag pappas rakapparater som jag alltid gör när jag kommer dit.
Satt och pratade en stund med honom innan en personal kom in för att ge honom insulin och så var det dags för honom att rulla ut till middagen, sa hejdå till honom och berättade att N skulle komma och hälsa på honom under fredagen.
Åkte sedan till affären för att handla nåt att äta, hade inte ätit nåt under dagen, gjorde det enkelt för mig och käkade bara några varma mackor, det går snabbt att göra och snabbt att äta.
Åkte direkt hemifrån ner till parken, skulle vara där och jobba för min dotters Z räkning vi skulle sälja kaffe, godbitar, läsk och korv, där, det gick faktiskt rätt så bra, trots att det såg ut som det skulle börja att regna. Jag tror att jag bryggde 11 pannor(perculator) kaffe, allt gick inte åt men nästan...
När vi gjort klart där så åkte jag en sväng till N och M, de hade handlat nåt åt mig som jag hade beställt från Sundsvall och jag stannade där i 45 minuter innan det var dags för hemfärd och sänggående, det känns tungt att lägga sig tidigt när man börjar jobba tidigt, har en tendens att vända lite på dygnet när det bir ljust ute... är det likadant för er???
I morse vaknade jag vid 4-tiden och lyckades se hur mycket klockan var och blev överlycklig när jag såg att jag kunde sova 2 timmar till...när klockan sedan ringde vid 6-tiden...då var jag som ett lik...vet inte hur länge den ringt, men det kändes som det kunde varit flera minuter...vilken tur att man sover ensam, så att ingen annan blir störd av detta...
Nu när jag skriver detta så är det på min lunchrast, måste snart börja att jobba igen, men det är bara 4 timmar kvar av denna arbetsdag så det går nog fort.
Ska försöka att ringa nåt samtal innan det är dags att börja svara igen.
Nu ringer min mobil, en arbetskompis ringer så det är bäst att svara
Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0