Min semester...första dagarna....

Nu har första veckan av min semester snart passerat och det har inte varit speciellt bra väder, inget Rotsidan sedan förra helgen...
Onsdag som var min första lediga dag träffade jag min dotter Z och hennes kille S på stan för en fika, vi behövde träffas lite innan hon skulle åka till England på semester. Hon berättate om hur mycket hon längtade dit för att få träffa sin mormor och sina kusiner, förresten alla släktingar där. När vi fikat klart så skjutsade jag hem dem till S, de skulle på gymet senare för att träna och jag skulle åka till Sundsvall.

Åkte med N, M och G till Sundsvall, skulle vara där på ett kvällsmöte, men åkte dit tidigare för att shoppa lite, vi var tvungna att stanna till i Birsta, då vi var flera som behövde toaletten, vet inte var det är med det vatten vi dricker, verkar rinna rakt igenom kroppen och sn....en.
Jag hittade 2 kavajer som var billiga 70% på Dressmann, både N och M tyckte att jag skulle köpa dem så jag föll för grupptrycket, det värsta är väl att jag vid något tillfälle sagt att jag ska inte ha nån kavaj eller kostym, så nu fick jag höra det...
Försökte att säga att, det jag sa var att jag köper inte en kavaj bara för att nån annan säger att jag måste ha det...så var det väl eller hur...?
Vi var även in en sväng på Ikea, men där blev det billigt, tror att jag handlade för 53:-, G var den som spenderade mest pengar där, men jag tror inte att hon köpte någonting som hon ej behövde, eller...?
Innan vi lämnade Birsta så käkade vi på McDonalds, som vanligt, ganska gott.
Ett tips, Kaffe cool, jag som inte dricker kaffe gillade den, kaffe i botten av muggen och sedan is och glass, mmm. 
Fortsatte sedan in till stan, jag hamnade än en gång på en Dressmann-butik och hittade även där 1 kavaj som jag inhandlade, har köpt 3 kavajer med en rabatt på 70%, de är bra eller hur, cirka 750:- för 3 stycken. Om jag blir trött på dem så ska jag be N att sälja dem på tradera, hon använder sig av den rätt så ofta...
Fick rätt så bra kontakt med den som jobbade i butiken så nästa gång jag kommer till Sundsvall så ska jag höra om den personen kan vara intresserad av en afffärsmöjlighet, hade bara en 50% anställning...kanske kan vara en teammedlem till slut...
Mötet på kvällen var jättebra, en riktigt bra presentation som i vissa lägen var riktigt rolig, hon som höll i den bjöd verkligen på sig själv...
Vi kom hem vid 23-tiden och sedan vi skjutsat hem G så följde jag med N och M hem en stund, hade lämnat min bil där tidigare under dagen. Jag tror att jag blev kvar hos dem till efter midnatt, vi hade funderingar på att åka till Sundsvall även på torsdagen, det skulle vara ett luncmöte då... Vi bestämde att vi skulle höras via telefon på torsdag morgon.
Torsdag morgon hade jag ställt väckarklockan på 6:15, hade lovat att skjutsa Z och D (min f.d) till bussen, de skulle åka buss till Sundsvall och vidare med tåg till Stockholm och sedan flyg till Manchester. Z hörde av sig via sms, från Sundsvall,Stockholm och Manchester, det är ordning på min dotter, tack så mycket för det...
M ringde mig vid 10-tiden och frågade om jag ville följa med honom dit, N skulle vara hemma med hunden. M skulle ha en uppföljning med en kille som han berättat för om denna möjlighet.
Jag trodde att M skulle träffa honom i stan och då kunde jag hitta på någonting själv under tiden, men då de skulle träffas en bit utanför stan så hängde även jag på, vi käkade lunch med honom och efter mötet åkte vi vidare in till stan. Vi missade lunchmötet och gick en sväng på stan innan vi gick till restaurangen där mötet skulle vara, vi tog en fika medan vi väntade på att mötet skulle avslutas, M ville prata med en av deltagarna och en idé som han fått, ville få bekräftelse på att det var OK, och det var det... 
När vi gjort det så gick vi en sväng förbi Dressmann, men på grund av att det var så mycket kunder där så fick jag ingen möjlighet att prata med personen om detta. Det slutade med att jag handlade 3 väskor, även de var på rea, gav bort 1 var till N och M, visst är jag snäll...? 
Vi träffade även en av mina arbetskamrater i Sundsvall, hörde nån som ropade mitt namn och när jag till slut vände mig om då stod L där, hon frågade vad vi gjorde i där och varför vi var klädda i kavaj, svamlade nåt om att vi var där och jobbade och då trodde hon att jag arbetade på lokalkontoret, förklarade att vi var där i annat arbete.
Hon frågade givetvis även efter N och vi talade om att hon var hemma med hunden, hade hade varit dålig hela natten mot torsdag och N hade varit uppe och kollat honom och hon behövde sova.
Vi åkte hem efter detta och när vi kom till stan åkte vi för att fika, träffade N och G som redan var på stan, fikade med dem innan de skulle åka, N skulle skjutsa hem G, N hade lånat min bil den dagen. En stund efter de hade åkt som kom M's bror så vi satt även kvar och höll honom sällskap innan vi åkte hem.
På väg från dem så tänkte jag åka till pappa en sväng, men då jag kom dit var min syster S och hennes man S där, de hade precis kommit dig, de har börjat åka mc och hade bestämt sig för att hälsa på pappa, det händer väl inte alltför ofta...
Vi satt och pratade en stund innan de skulle gå upp till honom, bad dem hälsa att jag skulle komma på fredag istället.
Senare på torsdagkväll började det att regna våldsamt S och S som åkte förbi hos N och M var genomblöta, kan inte var kul att åka mc i dåligt väder, tur att man har bil...

Fredag morgon vaknade jag vid 8-tiden, faan att man ska vakna så tidigt när man är ledig...
Satt och glodde på tv innan det var dags för dusch och påklädning, en tur ner till stan för en fika och gratisläsning av lokaltidningen, tillbringade säker minst 2 timmar där innan N och M kom på stan...
Vi hade planerat att gå ut på fredagkväll så innan jag åkte hem så var vi och käkade en kebabtallrik, alltför att slippa laga mat själv och för att slippa diska.
När jag kommit hem klädde jag av mig och la mig framför tv'n och slappade, somnade en stund och vaknade av telefonen, vilken tur att jag blev väckt, tack så mycket för att du ringde...
In i duschen för en snabbis( en snabbdusch inget annat) och sedan påklädning, under tiden som jag klädde på mig så hade det börja att regna igen... ganska vanligt med regn denna sommar.
Packade i alla fall ner några öl i en påse och åkte till N och M, det hade tagit 1 öl var när jag kom dit och även jag kände mig sugen på en, men då regnet bara ökade så minskade min lust att gå ut.
Kvällen slutade med att vi åkte och hyrde en film "The last king of Scotland", rätt så bra, N tyckte den var trög.
M hade dukat fram chips, ostbågar och nötter och jag hade köpt 1 kilo godis, mysig kväll, och så mådde jag bra på lördagmorgon, sköönt...
När jag kom hem så luktade det konstigt i trappuppgången, försökte att lukta vid dörrarna men kunde inte känna nåt vid någon dörr. Gick upp till min lägenhet som ligger högst upp, och det luktade ju mest där, antagligen för att röken stiger uppåt.
Då det inte fanns nåt i min lägenhet som luktade så kände jag mig tvungen att kolla på vinden och i källaren, ingenting där heller. Innan jag gick till sängs så öppnade jag dörren minst 2 gånger till för att känna om det luktade mer eler mindre, fick för mig att lukten blev mindre och mindre.
Hade en massa konstiga drömmar och tankar om eld och det är väl förståligt, om det inte hade varit så sent så skulle jag ha ringt på hos nån granne, troligen var det bara nåt i nån kastrull som hade bränts eller kokat över...?

Bestämde mig för att åka och hälsa på min dotter K och hennes kille M i Ö-vik, ringde och kollade om de hade planerat nåt men hon sa att jag var välkommen. Det tar cirka 1 timme dit och man håller hastighetsbegränsningarna och det tycker jag är viktigt eller hur K...
Vi var på stan hela dan och jag gjorde några små inköp, köpte några termosar som kan vara bra om man skall göra nån utflykt... det händer ju ibland att det är fint väder och man kan ta en tur till havet...
Åkte hem en sväng till deras lägenhet och fikade och senare på kvällen åkte vi till en indisk restaurang och käkade, blev proppmätta som vanligt, när vi kom tillbaka till dem så åkte jag direkt hem till stan, lovade att ringa till K, är jag kommit hem och det gjorde jag.
Åkte direkt hem till N och M, mest bara för att kolla läget, fikade med dem och var väl kvar 1 timme innan jag åkte hem till mig.
Det såg ganska lugnt ut på stan när jag åkte igenom den, det skulle vara återvändarkväll i parken, men på grund av dåligt väder så tror jag att de flesta stannade hemma...

Idag söndag, vaknade tidigt igen, bestämde mig för att åka på jobbet för att betala mina räkningar, ett nödvändigt ont som måste göras...Ni har väl samma problem alla andra????
Nu är det i alla fall gjort och jag har läst igenom alla bloggar som jag missat under en massa dagar, känner att jag själv måste skriva nåt, då jag tråkade N, för att hon inte skrev nåt på sin semster, sorry syrran.....man ska hinna med mycket när man är ledig....
Senare idag så ska vi gå ut och äta med 2 av mina fastrar och deras respektive, pappa och hans "flickvän" och N och M, det är en av mina fastrar som är här för att hälsa på, hon bor i Malmö och jag har nog inte träffat dem på minst 10 år, kan säker bli jättekul...
Vi får väl se, ni får säker höra/läsa mer om det senare...
 Måste avsluta nu, telefonen ringer, det var syrran, hon ville att jag skulle plocka några cd-skivor från henns skåp innan jag åker från jobbet, det är fixat nu N, du får dem senare ikväll...
Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Dotter

Nej, jag var inte stygg. jag tycker ju synd om dom. Micke och hans familj är stygg.

2007-08-07 @ 13:12:00
URL: http://katie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0