Min helg...

Tillbaka efter en ledig helg, fredag kväll tillbringade jag med N o M, P o G, M o S och L o B. Vi var hos L och B och grillade, gott...
De bor en bit utanför stan och man ser nästan inte deras hus ifrån stora vägen, det var tur att jag fick skjuts dit med N och M, de visste vart de bodde. Huset låg jättefint, några lägdor nedanför huset och på de andra sidorna hade de skog,  skulle kunna tänka mig att bo så själv. B och L har 2 hundar som blev rätt så uppspelta av att vi kom dit, jag fick 2 trogna kompisar i hundarna, fick nästan inte vara ifred...
Jag hade delat kycklingfileér i bitar och lagt i marinad (chili) och hade även små champinjoner i marinaden, det fick ligga i marinaden över 12 timmar och sedan gjorde jag grillspett med detta på och det var så gott så....
Till och med M, som inte brukar smaka något som han ej testat förut tyckte att det var gott, N hon skulle också givetvis smaka, men det är som vanligt...
Det blev en lugn kväll där med grillning och en massa snack, ingen alkohol där inte... det var OK....man behöver inte dricka för att ha kul, säger en del...
Det gjorde ju att man mådde bra på lördagen, vaknade tidigt och gjorde mig i ordning för att åka på stan, tog en kopp te på stamfiket och lånade lokaltidningen, under tiden som jag satt där så kom först M och lite senare även P och G, N var hemma den dagen hon mådde inte bra...
Jag satt säkert där minst 2--3 timmar, hann att dricka 3 koppar te och en iskaffe. Gick en sväng på stan efter detta och sedan gjorde jag ingenting mer än att glo på tv resten av dagen/kvällen... visst lever jag ett tråkigt liv...
Söndagen skulle vi ha ett möte och skulle samlas klockan 12:00, jag hade fått äran att vara kassör, skulle ta betalt av alla besökare, tänkte när jag lovade det att det inte kunde vara speciellt betungande, och det var det inte.
De andra i sällskapet som skulle hålla föredrag om olika produkter som vi marknadsför, var jätteduktiga, jag försökte att ge positiv feedback till alla, fanns inget negativt att säga om nån av dem, ni var skitduktiga....
Jag vet inte om detta möte kommer att ge oss några nya intressenter men jag tror att det betydde mycket för alla som varit väldigt nervösa för denna dagen.
Vi hade kommit överens om att vi skulle gå ut tillsammans och äta efteråt, det blev en tur till en av de lokala pizzeriorna, även det var lyckat förutom att B fick vänta väldigt länge på sin mat och så fick han ej stekt potatis som han ville ha utan strips istället.
Efter mötet och innan vi skulle äta fick jag ett tillfälle att prata med M och även S, de kommer ifrån Stockholm och var uppe för att hjälpa oss med detta möte, de tillhör vårt team. Det var mest M, jag pratade med, vi började prata med varandra redan när vi var ner till Stockholm på mötet som jag skrivit om tidigare men det kändes som vi hade mycket mer att prata om, så vi fortsatte vårt samtal nu. Tycker om att prata med M, han är nog rätt så lik mig, känns som man får förtroende för honom och då är det lätt att prata även om svåra och personliga saker. På slutet av vårt samtal kom även S med och då jag tidigare även pratat lite med henne om många svåra saker så kändes det helt naturligt att fortsätta samtalet även med henne.
Jag hade hört så mycket om M och S, långt innan vår resa till Stockholm, men aldrig lyckats få träffa dem, så nu berättade jag att det kändes ungefär som en del säger "Alla pratat om Jesus men ingen har träffat honom", jag sa så åt M och S, " Alla pratar om M och S, men ingen har sett/träffat dem", de skrattade rätt så gott åt det. Jag vet inte om nån av dem läser min blogg, tror inte jag lämnat ut den till någon av dem.
Jag är säker på att M och S kommer att betyda mycket för mig i mitt liv och vad som kommer att hända i framtiden, känns konstigt att skriva så, och för en del av er som läser detta, så förstår ni kanske inte detta och det är OK...
En dag kanske Ni får samma möjlighet att få ta del av det som jag får ta del av, i denna verksamhet och i detta team, jag kommer att ta tag i detta lite längre fram, så Ni som ännu inte är med, även Ni kommer att få möjligheten, Ni kommer att få höra mer från mig om detta, den som väntar på nåt gott...
Vi hörs/syns
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0