Snabb, snabbare, snabbast...

En liten historia för att lätta upp, fick den från lillasyster N

Snabb, snabbare, snabbast!

Fyra män sitter vid ett konferensbord och blir utfrågade i en

anställningsintervju. Intervjuaren vänder sig till den förste mannen och

frågar:

- Vad är det snabbaste du känner till?

- En tanke. Den bara poppar upp i huvudet utan förvarning om att den var på

väg. Den finns bara där. En tanke är det snabbaste jag känner till.

- Det var ett bra svar! säger intervjuaren och vänder sig till den andre

mannen med samma fråga.

- Hm, låt mej se? en blinkning! Den kommer och försvinner och du märker inte

ens att det har hänt. En blinkning är det snabbaste jag känner till.

- Fantastiskt! En blinkning går verkligen snabbt. Bra!

Sedan vänder han sig till den tredje mannen som funderar lite över frågan.

- Hemma på min pappas gård går man ut ur huset och där finns en

strömbrytare. När man slår på den kan man se ljuset tvärsöver gården mot

ladans vägg, precis i samma ögonblick som man slog på strömbrytaren.

Ljuset är det snabbaste jag känner till. Intervjuaren är mycket imponerad

över svaret och tänker att han nog har funnit sin man. - Det är svårt att

slå ljusets hastighet, säger han. Sedan vänder han sig till den fjärde

mannen och ställer samma fråga till honom.

- Efter att ha hört dessa tre svar är jag säker på att det snabbaste som

finns är diarré, svarar han.

- Vad? säger intervjuaren chockerat.

- Åh, jag kan förklara. Du förstår, häromdagen kände jag mej inte så bra så

jag sprang till badrummet. Men jag hann varken tänka, blinka eller slå på

ljuset innan jag sket ner mej!







Vi hörs/syns
Kram

Kommentarer
Postat av: Gunzan

*ASG*
Underbart!!
*torkar tårarna*

2007-08-31 @ 11:01:47
URL: http://gunzans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0