På jobbet igen...

är nu tillbaka efter 2 dagars semester.
Har varit en sväng till Stockholm med N och M. Vi har varit ner på ett möte som angående den verksamhet som vi håller på med.
Vi åkte på torsdag, stannade i Sundsvall på ett lunchmöte innan vi fortsatte till Stockholm.
M hade fixat så vi kunde bo hos en av hans släktingar ute på Lidingö, ett stort tack till dem, jättetrevliga släktingar som han har.
Fredagen åkte vi in till stan, jag skulle träffa R med familj, det var jättekul att träffa hans fru B och dotter R, hoppas att det inte dröjer så länge innan vi träffas igen.
På kvällen var det Grönan som gällde, vi hade skitkul, hade tagit med mig ryggsäcken med några öl, och en öl sitter oftast väldigt bra. Jag tror att vi var lika barnsliga allihop...
Vi började med att åka fritt fall, efter den jetline, katapulten och kvasten och detta gjorde vi fler än en gång. M åkte även extreme, jag klarar inte av att åka runt, runt, då mår jag dåligt och M såg lite blek ut efter den.
När vi tyckta att vi var klara för kvällen åkte vi in till stan och käkade mongolian barbeque, vi var bara där 1 timme men det kändes som vi kunde rulla därifrån. Efter detta så blev det tunnelbanan och bussen hem till sängen.
Lördagen tillbringades på mötet och när det var slut så åkte vi hemöver, stannade till och käkade på Glädjen tillsammans med de andra, innan vi fortsatte. Vi tog även en fika i Söderhamn. N och M lämnade av mig hemma klockan 23:55, lång dag.
Tack för att du är så bra att köra M och för att jag kan samåka med er, får väl se om ni kan åka med mig nån gång....
Jag hann bara komma in innanför dörren och öppna resväskan, för att packa upp den, så fick vi strömavbrott, det hade varit världens åskväder innan vi kom hem.
Och där stod jag i en kolsvart lägenhet och såg ingenting, började treva mig mot öppenspisen där tändstickorna finns, innan jag kom på att jag har lampa på en av mina mobilen, efter det blev det lite lättare att hitta tändstickorna.
Tände några ljus och gjorde mig färdig för att gå och sova, innan jag var klar med det så hade strömmen kommit tillbaka och då satte jag mig givetvis framför tv'n och glodde, tror att gick och lade mig 2:45.
Vaknade tidigt på söndag och gjorde ingenting alls, bara slappade och tog igen mig efter dagarna i Stockholm, kändes nästan som när man är bakis.
Ringde min dotter K, jag visste att de skulle åka till Umeå på Noliamässan, hon berätttade hur helgen varit och vi bestämde att vi skulle höras av senare, ville inte prata då hon körde bil och inte har någon handsfree.
Lite senare ringde min yngsta dotter Z och ville veta hur det var med mig, vi bestämde att vi skulle åka upp till pappa vid 6-tiden, hade lovat att klippa honom.
När vi kom dit så var givetvis M(flickvännen) där, precis när jag skulle börja att klippa honom så ringde en kompis, var tvungen att vänligt men bestämt tala om att vi fick prata vid ett annat tillfälle. Han bara lägga på luren så ringde M för att höra vad jag gjorde, tror att N hade skickat ut honom, hon skulle ha ett möte hemma och då var han nog inte välkommen att vara med. Även han kom till pappa med nån tvål som pappa hade beställt av N. Åkte sen till affären, Z följde med mig hem och fikade och så satt vi och pratade lite. Hon berättade om alla läger hon skall iväg på, pengar, pengar, pengar, men det sitter väl inte i pengarna, visst är det väl så som nån säger....
Skjutsade hem Z och åkte till N och M en sväng, det var bara N hemma och så var G där, hon hade hjälpt N med mötet. Drack en kopp te med dem och då inte M var hemma så lovade jag att skjutsa hem G, för tillfället har hon ingen bil, så det var ingen speciell uppoffring.
Skyndade mig hem, ville se på Beck-filmen som skulle börja klockan 21:00, märkte att jag redan sett den men satt kvar ändå för att se hela filmen.
Kom i säng strax före klockan 1:00 och klev upp 6:00 i morse, känns rätt så trött nu, måste börja att jobba igen nu, slut på fikarasten...
Vi hörs/syns
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0