En stund att blogga...

nu har jag röd tid på jobbet och kan blogga lite. Idag jobbar jag kväll så vi har lite lugnare på jobbet, för tillfället.
Vaknade tidigt i morse, klockan var inte ens halv 7, lyckades somna om igen, och klev upp vid 9-tiden. Tror att jag lade mig för tidigt igår kväll, sover oftast bättre om jag lägger mig vid 1-tiden.
När jag duschat och klätt på mig så åkte jag på stan för att fika och läsa tidningen, träffade en kompis så att jag fick fikasällskap, en stund i alla fall.
Åkte sedan till jobbet och satt och läste igenom alla bloggar som jag läser varje dag som jag kopplar upp mig, jag bryr mig inte om det när jag är hemma, har för tillfället bara modemuppkoppling, snart ska det bli ändring på det.
Vet inte om alla ni andra är så nyfiken som jag är, när jag hittar en ny blogg som verkar intressant så måste jag läsa alla inlägg och kommentarer och på så sätt bilda mig en uppfattning om den som skriver, de som är intressanta får hamna i "favoriter" och så kanske man skriven en kommentar till dem. Oftast får man svar på kommentarerna och till slut är det nästan som man känner personen "bakom bloggen", kul...
Just nu har jag 37 bloggar som jag kollar varje dag som jag är uppkopplad, känns ibland som man inte har tid att jobba, en del som inte skrivit på några dagar brukar jag tråka, för att de inte kan skita ur sig nåt inlägg som syrran N brukar säga.
Fick förresten en historia av henne idag som jag kan delge er:


CELLPROVET

Ett gott skratt för alla er kvinnor som verkligen ser fram emot

det underbara ögonblick varje år då ni får vara lite "intima" med vår

gynekolog!

På en av Sydneys radiostationer i Australien kan man ringa in och

berätta om sina mest genanta historier. Man kan vinna mellan 1000-5000

dollar. Denna historia resulterade högsta vinst!

Jag hade tid hos gynekologen senare denna vecka för mitt årliga

cellprov. Tidigt en morgon ringde de dock från doktorns mottagning för att

tala om att de hade fått ett återbud och att jag kunde komma in tidigare,

redan samma morgon klockan 9.30.

Jag hade precis fått iväg alla till skolan och arbetet och klockan var

redan kvart i nio. Det skulle ta minst 35 minuter att köra till mottagningen så jag

hade lite bråttom.

se

Liksom de flesta kvinnor ville jag ägna några extra minuter åt

min underlivshygien inför ett gynbesök, men denna gång fanns det helt

enkelt ingen tid för en grundlig rengöring så jag tog bara den

tvättlapp som råkade ligga vid tvättstället i badrummet och tvättade av

mig lite snabbt "där nere" så jag åtminstone såg presentabel ut.

Då jag var klar kastade jag tvättlappen i smutstvättkorgen, slängde på mig

mina kläder och hoppade in i bilen för att köra i ilfart till min undersökning.

Jag fick bara vänta i ett par minuter innan det var min tur att gå in till doktorn.

Då jag, liksom alla kvinnor, har gått igenom denna procedur flera gånger i

livet hoppade jag vant upp på undersökningsbritsen, tittade upp i taket och

låtsades som om jag befann mig i Paris eller någon annanstans långt borta.

Doktorn kom in och jag måste säga att jag blev lite förvånad då

han sa:

Oj då, idag har vi verkligen ansträngt oss! Jag svarade inte och

suckade av lättnad då undersökningen var över för denna gången.

Resten av dagen var som vanligt med städning, handlande och

matlagning.

Då skolan var slut och min 6-åriga dotter lekte för sig själv ropade hon

från badrummet: "Mamma, var är min tvättlapp?"

Jag sa till henne att hon kunde ta en ny från linneskåpet eftersom den

gamla låg i tvätten.

Hon svarade: "Nej mamma, jag måste ha just den som låg vid

tvättstället. Jag hade rullat in allt mitt glitter i den!!


Avslutar med denna...
Vi hörs/syns
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0